TİYATRODA GROTESK VE BİR ÖRNEK OLARAK FERNANDO ARRABAL TİYATROSU | Ankara Üniversitesi Açık Erişim Sistemi
Bu kaydın yasal hükümlere uygun olmadığını düşünüyorsanız lütfen sayfa sonundaki Hata Bildir bağlantısını takip ederek bildirimde bulununuz. Kayıtlar ilgili üniversite yöneticileri tarafından eklenmektedir. Nadiren de olsa kayıtlarla ilgili hatalar oluşabilmektedir. MİTOS internet üzerindeki herhangi bir ödev sitesi değildir!
TİYATRODA GROTESK VE BİR ÖRNEK OLARAK FERNANDO ARRABAL TİYATROSU
Oluşturulma Tarihi: 2003
Niteleme Bilgileri
Yazar(lar): YANIKKAYA, Zerrin (Yazar),
Emeği Geçen(ler): ÖNDÜL, Selda N. (Tez Danışmanı),
DOI: 10.1501/0001902
URL: http://acikarsiv.ankara.edu.tr/browse/1740/
Diğer Niteleme Bilgileri: http://acikarsiv.ankara.edu.tr/browse/1740/2396.pdf
Kaynakça______. ...Y Pondrán Esposas a las Flores. Salamanca: Almar, 1984.______. a Marcha Real. Newyork: Gordian Press, 1975.______. El Rey de Sodoma. Madrid: M.K. Yay., Escena Dergisi, No: 38, 1983______. En la Cuerda Floja (Balada Del Tren Fantasma) Madrid: Pipirijaina Dergisi, No: 4, 1977______. Fando y Lis. Guernica. La Bicicleta del Condenado. Madrid: Alianza Editorial, 1986.______. Inquisicion. Granada: Don Quijote Yay., 1982______. La Torre de Babel (Oye, Patria, mi afflicion). Paris: Christian Bourgois. XI, 1976.______. Oración. Los Dos Verdugos., Teatro I. Paris: Christian Bourgois, 1974.______. Pic-Nic, El Triciclo, El Laberinto, Madrid: Catedra, 1991.______. Teatro Bufo (Róbame un Billoncito. Apertura Orangután. Punk y Punk y Colegram) Madrid: Espasa-Calpe, 1987.______. Totem ve Tabu I,çeviren: Niyazi Berkes, [Baskı yeri belirtilmemis]: Cumhuriyet, 1998.______.Grek Estetik’i, İstanbul: Remzi Kitabevi, 1983.
doi:10.1007/BF02082551______.Karnavaldan Romana, Çeviren: Cem Soydemir. İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 2001.______.Teatro Panico (El Gran Ceremonial. Los Cuatro Cubos. La Primera Comunion. Los Amores Imposibles.______.The Myth of Apollo and Daphne, From Ovid to Quevedo: Love, Agon and the Grotesque, Texas: Duke University Press, 1987.______.Tormentos y Delicias de la Carne. Barcelona: Destino, 1985._______. Guernica and Other Plays, Fransızca’dan İngilizce’ye çeviren: Barbara Wright. New York: Grove Press, 1986._______. Guernica. Çeviren: Sadan Karadeniz (Yayınlanmamıs oyun)._______. Problems of Dostoyevsky’s Poetics, Yay. haz.ve çev.Caryl Emerson. Minneapolis: University of Minneapolis Press: 1984.________. Altı Sahıs Yazarını Arıyor. Çeviren: Feridun Temur. Ankara: M.E.B. Yayınları, 1958.________. IV. Henry, Türkçesi: Bülent Bozkurt. İstanbul: Remzi Kitabevi, 1992.________. Kral Lear. Çeviren: Prof. İrfan Sahinbas. Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları, 1981.__________. Yasamın Kırılma Noktasında Dram Sanatı. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, 1997.______”The Masque of the Red Death”. Complete Stories and Poems of Edgar Allan Poe, New York: Doubleday Pub., 1966.Adams, James Luther-Yates, Wilson (Yay. Haz.,) The Grotesque in Art and Literature: Theological Reflections, New York: W.B.Eerdmans Pub, Co., 1997.Aktulum, Kubilay. Metinlerarası İliskiler. Ankara: Öteki Yayınevi, 1999.Alighieri, Dante. İlahi Komedya, (1.Cilt) Cehennem. Çeviren: Feridun Timur, 4. Basım. İstanbul: Altın Kitaplar Yayınevi, 1984.Arata, L.O. The Festive Play of Fernando Arrabal, University of Kentucky, Kentucky Press, 1982.Aristophanes. Esek Arıları. Çeviren: Sabahattin Eyüboğlu. İstanbul: Remzi Kitabevi, 1966.Aristophanes. Kuslar. Çeviren: Azra Erhat ve Sabahattin Eyüboğlu. İstanbul: Remzi Kitabevi, 1996.Aristoteles, Poetica, çeviren: İsmail Tunalı, İstanbul: Remzi Kitabevi, 1983.
doi:10.1007/BF02082551Arrabal, Fernando “El Hombre Pánico”, Primer Acto, der. José Monleón. Madrid: Taurus Ediciones, 1965Arrabal, Fernando. “La Alienacion Franquista”, Estreno, Vol. II No: 1, 1975Bakhtin, Mikhail. Rabelais and His World. (1965) (Çev: Helene Iswolsky). Cambridge, Massachuttes ve Londra: The MIT Press, 1968.Bany, Patricia Sweet. Games and Dreams in the Drama and Prose of Fernando Arrabal, Florida: University of Miami, 1981Barasch, Frances K, The Grotesque: A Study in Meanings. The Hague: Mouton, 1971.Barber, C.L. “The Saturnalian Pattern in Shakespeare’s Comedy”, Comedy, Meaning and Form, der: Robert W.Barnard, Mary E..On the Grotesque Princeton: Princeton University Press, 1987.Barthes, Roland. “Kafka’nın Cevabı” Yazı Nedir?, İstanbul: Hil yayınları, 1987.Benoit, Roger Wilfred. The Grotesque in the Theatre of Fernando Arrabal. Kansas City: University of Kansas, 1975. (Doktora Tezi)Berenguer, Angel ve Joan. (Derleyenler) Fernando Arrabal, Madrid: Fundamentos, 1979Berenguer, Angel. “El Teatro de Arrabal”, Fernando Arrabal, derleyen: Angel y Joan Berenguer. Madrid: Espiral/Fundamentos, 1979. - “Entrevista con Arrabal”, Fernando Arrabal, derleyen: Angel y Joan Berenguer. Madrid: Espiral/Fundamentos, 1979.Bergson, Henri Gülme, çeviren: Yasar Avunç. İstanbul: Ayrıntı yayınları, 1996.Berktay, Ali Tiyatro-Devrim ve Meyerhold, Derleyen ve çeviren, İstanbul: MitosBoyut Yayınları, 1997.Bernstein, Michael André. Bitter Carnival: Resentiment and the Abject Hero. Princeton: Princeton University Press, 1992.Borel, Jean-Paul., “Teatro de lo Imposible”.Insula 16, No: 79, 1961.Borev, Yuri. “The Grotesk”, Interlitteraria 2. Tartu: Tartu University Press, 1997.Brockett, Oscar G. Tiyatro Tarihi. Ankara: Dost Kitabevi Yayınları, 2000.Buren, M.B. v. “The Grotesque in Visual Art and Literature.” Dutch Quarterly Review of Anglo- American Letters, 12 (1), 1982.Büchner, G. Bütün Oyunları. Çeviren: Hasan Kuruyazıcı. İstanbul: Adam Yayınları, 1982.Campbell, Joseph. İlkel Mitoloji, Tanrının Maskeleri. (Çev: Kudret Emiroğlu) Ankara: İmge Kitabevi, 1992.Candan, Aysın. Yirminci Yüzyılda Öncü Tiyatro, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, 1994.Canfield, Mary Cass. Grotesques and Other Reflections on Art and the Theatre. Port Washington, New York: Kennikat Press, 1972.Caro Baroja, Julio. El Carnaval. Barcelona: Circulo de Lectores, 1992.Cassanelli, Rino. El Cosmos de Fernando Arrabal (Lo cósmico-cíclico en El Arquitecto y El Emperado de Asiria) Newyork: Peter Lang Publishing Inc., 1991.Clark, John R.. The Modern Satiric Grotesque and Its Traditions, Kentucky: University Press of Kentucky, 1991.Clayborough, Arthur. The Grotesque in English Literature, Oxford: Oxford University Press, 1965.Corrigan, Robert W. “Aristophanic Comedy: The Conscience of a Conservative”, Comedy, Meaning and Form, der: Robert W. Corrigan. San Fransisco: Chandler Publishing Company, 1965.Corrigan, Robert W. “Comedy and Comedy Spirit”, Comedy, Meaning and Form, der: Robert W. Corrigan. San Fransisco: Chandler Publishing Company, 1965.Corrigan. San Fransisco: Chandler Publishing Company, 1965.Çalıskan, Hülya. ”II. Dünya Savası Sonrası Güneyli Amerikan Yazarlarında Groteskin İslenisi” Yayınlanmamıs Doktora Tezi, Ankara: Ankara Üniversitesi, DTCF, 1985.Danow, David K..The Spirit of Carnival: Magical Realism and the Grotesque, Kentucky: University Press of Kentucky, 1995.De Bernabé, José Manuel Polo. “Arrabal y Los Limites del Teatro”, Fernando Arrabal, (Madrid: Espiral/Fundamentos, 1979.De Long-Tonelli, Beverly, J., “Bicycles and Balloons in Arrabal’s Dramatic Structure” Modern Drama 14, Eylül 1971.Deleuze, Gilles ve Guattari, Felix, Kapitalizm ve Sizofreni I. Çeviren Ali Akay. İstanbul: Bağlam Yayınları, 1990. - Kafka, Minör Bir Edebiyat İçin, Çevirenler: Özgür Uçkan-Isık Ergüden. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, 2000.Dentith, Simon Parody, Londra: Routledge, 2000.Díaz, Janet Winecoff., “Theatre and Theories of Fernando Arrabal”. Kentucky Romance Quarterly, Yaz 1968.
doi:10.2307/1144435Domenech, Ricardo., “El Teatro de Arrabal”. Insula 19, No: 232, Mart 1966.Donahue, T.J. The Theatre of Fernando Arrabal. A Garden of Earthly Delights, Newyork: University Press, 1980. Podol, P.L. Fernando Arrabal, Boston: Twayne Publishers, 1978.Donahue, Thomas John., “Fernando Arrabal: His Panic Theory and Theatre and the Avant-garde”. Journal of Spanish Studies: Twentieth Century 3 Sonbahar 1975.
doi:10.2307/464643Dryden, John Discourses on Satire and Epic Poetry, Hazırlayan: David Price. Gutenberg Project: 2001. -1888 Cassell & Company baskısı esas alınarak hazırlanmıstır.Dürrenmatt, Friedrich Tiyatronun Sorunları Çeviren: M. Osman Toklu, Ankara: Gündoğan Yayınları, 1995.Esslin, Martin, Absürd Tiyatro, Çeviren: Güler Siper. Ankara: Dost Kitabevi Yayınları, 1999. s. 223.Eyhenbaum, Boris “Gogol’ün ‘Palto’su Nasıl Yapıldı”, Yazın Kuramı. Rus Biçimcilerin Metinleri, der.: Tzvetan Todorov. Çev.: Mehmet Rifat- Sema Rifat. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, 1995.Farnham, Willard. The Shakespearean Grotesque. Oxford: Clarendon Press, 1971.Fernando Arrabal.- El Cementerio de Automóviles. El Arquitecto y el Emperador de Asiria, Madrid: Catedra, 1993.Fischer, Ernst Sanatın Gerekliliği, Çeviren: Cevat Çapan. 8. Basım. İstanbul: Payel Yayınevi, 1995.Frazer, James G., Altın Dal, II. Çeviren: Mehmet H. Doğan. İstanbul: Payel Yayınları, 1992.Freud, Sigmund "The 'Uncanny'" (1919) The Penguin Freud Library Volume 14: Art and Literature, çeviren ve derleyen: James Strachey. Londra: Penguin, 1990.Gomez-Torres, David. La Funcion de la Risa en el Discurso de la “Comedia” Absorcion y Manipulacion de los RasgosGraves, Robert The Greek Myths: 2, Besinci baskı. Middlesex: Penguin Books, 1962.Grotescos y Carnavalescos, Ann Harbor (Michigan): UMI, Dissertation Services, 1996. (Doktora Tezi)Guicharnaud, Jacques. “Forbidden Games: Arrabal.” Yale French Studies 29 , 1962.
doi:10.2307/2929043Guthke, Karl., G. Modern Tragicomedy: An Investigation into the Nature of the Genre, (New York: Random House, 1966.Haag, Ingemar, “The Modern Grotesque- The Mystery of Body and Language”, Interlitteraria 2, The Language of the Grotesque, Tartu: Tartu University Press, 1997.Hall, Stuart., Critical Dialogues in Cultural Studies, (1996) der. David Morley ve Kuan-Hsing Chen, Londra ve New York: Routledge, 1997.Harpham, Geoffrey Galt, On The Grotesque, Strategies of Contradiction In Art And Literature, Princeton: Princeton University Press, 1982.Henning, Sylvia. “La Forme in-formante: a Reconsideration of the Grotesque.”, Mosaic, No: 14, 1981.Henning, Sylvie Debevec “La Forme In-Formante: A Reconsideration of Grotesque”, Mosaic, XIV-4, 1981.Holquist, Michael. Dialogism: Bachtin and His World. New York: Routledge, 1990.Homeros, Odysseia, çeviren: Azra Erhat- A. Kadir. Altıncı basım. İstanbul: Can Yayınları Ltd. Sti., 1988.Howard, Daniel. Devils, Monsters and Nightmares; An Introduction to the Grotesque and Fantastic in Art, London, New York: Abelard-Schuman, 1964.Iffland, James. Quevedo and the Grotesque, Londra: Tamesis, D.L., 1978.Innes, Christopher. El Teatro Sagrado, El Ritual y La Vanguardia. Mexico: Fondo de Cultura Económica S.A., 1995.Irzık, Sibel “Önsöz”, Mikhail Bakhtin, Karnavaldan Romana, İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 2001.Jarry, Alfred. Kral Übü. Çeviren: Asaf Çiğiltepe (Yayın yeri, yayınevi, yayın tarihi belirtilmemis).Jarry, Alfred. The Ubu Plays. İngilizcesi : Simon W. Taylor, Cyril Connolly, New York: Grove Press, 1988.Jennings, Lee Byron. The Ludicrous Demon. University of California Publications in Modern Philology, Volume 71, 1973.Joyce, James. Ulysses. Çeviren: Nevzat Erkmen. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, 1997. III. Bölüm.Kayser, Wolfgang, The Grotesque in Art and Literature. (Trans. Ulrich Weisstein). Bloomington: University of Indiana Press, 1963.Khouri, Nadia. “The Grotesque: Archeology of an Anti-Code.”, Zagadnienia Rodzajow Literackich,23.2 (45), 1980.Killinger, John. “Arrabal and Surrealism.” Modern Drama 14, 1971/1972.Kinder, Marsha “From Mutation to Morphing”, Visual Transformation Meta-Morphing and the Culture of Quick- Change, der. Vivian Sobchack. Minneapolis: University of Minnesota Press, 2000.Knapp, Bettina L., “L’Affaire Arrabal Espagnol”, Çeviren: Cengiz Aydemir, The Drama Review, 13, No: 1. Sonbahar, 1968.Knight, G. Wilson. “King Lear and the Comedy of the Grotesque”. The Wheel of Fire. İlk Basım: 1930. Londra: Routledge, 1995.Knowles, Dorothy. “Ritual Theatre: Fernando Arrabal and the Latin-Americans.”, Modern Language Review 70, 1975.Kott, Jan. “Kral Lear ya da Oyun Sonu”, Çağdasımız Shakespeare. Çeviren: Teoman Güney. İstanbul: MitosBoyut Yayınları, 1999.Kronik, John W., “Arrabal and the Myth of Guernica” Estreno II. No: 1 , 1975.Kuçuradi, Ioanna, Sanata Felsefeyle Bakmak, Ankara: Siir-Tiyatro yayınları, 1979.Kuryluk Ewa, Salome and Judas in the Cave of Sex, Evanston, Illinois:Northwestern University Press, 1987.Lambert, Jean Clarence.”El Teatro Fuera del Teatro” La Estafeta Literaria, No: 423, 1 Temmuz 1969.Laroque, Francois. “Shakespeare’s Battle of Carnival and Lent: The Falstaff Scenes Reconsidered 1&2 Henry IV”, Shakespeare and Carnival, derleyen: Ronald Knowles, (Hampshire: MacMillan Press Ltd., 1998)Letts, W.M. “Childhood Terror and the Grotesque.”, Contemporary Review, 104, Temmuz-Aralık, 19l4.Lill, Anne “Characters, Situations and the Grotesque: Interpreting Apuleius’s Metamorphoses”, Interlitteraria, 2, Tartu: Tartu University Press, 1997.Lobert, Patrick. “Ubu Roi, Jarry’s Satire of Naturalism” French Literature Series, Cilt XIV, 1987.Macdonald, Francis Cornford. The Origin of Attic Comedy. Yay. Haz. Theodore H. Gaster, New York, 1961.McElroy, Bernard. Fiction of the Modern Grotesque. Basingstoke, Hampshire: Macmillan Press, 1989Meindl, Dieter. American Fiction and the Metaphysics of the Grotesque, Columbia: Unıversity of Missouri Press, 1996.Mengüsoğlu, Takiyettin. Felsefeye Giris, İstanbul: Remzi Kitabevi, 1983.Mills, Alice. (Yay.Haz.,) Seriously Weird:Papers on the Grotesque (Studies on Themes and Motifs in Literature). Peter Lang Pub., 1998.Monleon, Jose. “Arrabal y Latinoamerica” Primer Acto , No: 174, Kasım 1974.Moran, Berna, Edebiyat Kuramları ve Elestiri, İstanbul: İletisim Yayınları, 1999.Murray, Gilbert. The Literature of Ancient Greece. Chicago: Chicago University Press, 1956.Nietzsche, Friedrich Tragedyanın Doğusu, Çeviren: İsmet Zeki Eyüpoğlu. İstanbul: Say Yayınları, 1994.Oates, Joyce Carol. Lanetliler, (Grotesk Öyküler), çeviren: Alev Bulut. İstanbul: Türkiye İs Bankası Kültür Yayınları, 2002.Oliva, César. El Teatro Desde 1936, Madrid: Editorial Alhambra, 1989.Orenstein, Gloria Feman. The Theater of Marvelous, New York: New York University Press, 1975.Ortega, Jose. “El Sentido de la Obra de Fernando Arrabal” Estreno II. No: 1, 1975.Parla, Jale. Don Kisot’tan Günümüze Roman, İstanbul: İletisim Yayınları, 2000Pearce, Richard. Stages of Clown, Southern Illinois University Press, 1970.Pirandello, Luigi. IV. Hanri. Çeviren: Tarık Levendoğlu. Ankara: M.E.B. Yayınları, 1969.Plans, Juan-Jose.”Surrealismo con Arrabal al Fondo”, La Estafeta Literaria, No: 354, 8 Ekim 1966.Ploom, Ülar. “Grotesque in Dante’s Inferno: The Problem of the Grotesque Overcome”, Interlitteraria-2. Tartu: Tartu University Press, 1997.Podol, Peter L., “The Psychological Origins and the Sociological Dimension of the Grotesque in the Works of Fernando Arrabal” Estreno II, No: 1, 1975.Poe, Edgar Allan Morg Sokağı Cinayeti, çeviren: Memet Fuat, Dördüncü baskı, İstanbul: Varlık Yayınları, 1962.Polo de Bernabé, José. “Arrabal y los Limites del Teatro.”, Kentucky Romance Quarterly, No: 22, 1975.Rabelais, Gargantua, Çeviren: Sabahattin Eyüpoğlu-Azra Erhat-Vedat Günyol. İstanbul: Cem Yayınevi, 1983.Rhodes, Neil, Elizabethan Grotesque, London: Routledge & Kegan Paul, 1980.Robertson, D.W. Jr., A Preface to Chaucer, Princeton: Princeton University Press, 1962.Ruskin, John. The Stones of Venice, Leipzig: Bernhard Tauchnitz, 1906.Russo, Mary The Female Grotesque, Risk, Excess and Modernity, New York, London: Routledge, 1990.Sanchez, Félix Rebollo. Perpectivas Actuales del Teatro Español (1900-1994) Madrid: Universidad Complutense, 1994.Sanchez, José. Dramaturgias de la Imagen, (Cuenca: Servicio de Publicaciones de la Universidad de Castilla-La Mancha, 1994Sanders, Barry. Kahkahanın Zaferi. Yıkıcı Tarih Olarak Gülme. Çeviren: Kemal Atakay, İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 2001.Santayana, George The Works of George Santayana, Cilt II, The Sense of Beauty, Being the Outlines of Aesthetic Theory, der.: William G. Holzberger ve Herman J. Saatkamp, Jr. Cambridge: The IMT Press, 1992.Sayın, Zeynep. “Batı’da ve Doğu’da Bedenin Temsiliyetinde Haysiyet ve Zillet” Defter, 39.Sener, Sevda. Dünden Bugüne Tiyatro Düsüncesi, İstanbul: Adam Yayınları, 1982.Shakespeare, William. Bir Yaz Gecesi Rüyası. Çeviren: Bülent Bozkurt, Üçüncü Basım. İstanbul: Remzi Kitabevi, 1998.Silhouette, Marielle. Le Grotesque Dans le Théâtre de Bertolt Brecht, Berne, Francfort-s.Main: Peter Lang, Contacts, Seri I- Teatrica, Volume 18., 1993.Spher, Wylie “The Meanings of Comedy”, Comedy, der. Robert W. Corrigan, San Francisco: Chandler Publishing Company, 1965.Stallybrass, Peter ve White, Allon. The Politics and Poetics of Transgression. Ithaca, New York : Cornell University Press, 1996.Steen, Maria Sergia. El Humor en la Obra de Arrabal: Hacia un balance psiquico. Ann Arbor, Michigan: U.M.I., Dissertation Information Service, 1988.Steig, Michael. “Defining the Grotesque: an Attempt at Synthesis.”, Journal of Aesthetics and Art Criticism, No:2, Kıs 1970.Steig, Micheal. “Defining the Grotesque: An Attempt at Synthesis,” Journal of Aestetics And Art Criticism, 29, 1970.Strip-Tease de los Celos. La Juventud Ilustrada. Una Cabra Sobre Una Nube. ? Se Ha Vuelto Dios Loca?) Madrid: Catedra, 1986.Styan, J.L., The Dark Comedy, Londra: Cambridge University Press, 1968.Sutton, Dana, F. The Greek Satyr Play, Meisenheim am Glan: Verlag Anton Hain, 1980.Talvet, Jüri “The Polyglot Grotesque”, Interlitteraria, 2, Tartu: Tartu University Press, 1997.Taylor-William, Dianne. Directing Shadows: Drama and Psychodrama in Shaffer’s “Equus” Arrabal’s “L’architecte et L’empereur D’Assyrie and Weiss’s “Marat/Sade, Washington: University of Washington, 1981Thiher, Allan., “Arrabal and the Theatre of Obsession” Modern Drama, Eylül 1970.Thomson, Philip. The Grotesque, The Critical Idiom. London: Methuen, 1972.Tootmaa, Rein. “Fixing Anti-Values and Creating Alienated Illusions”, Interlitteraria, 2, Tartu: Tartu University Press, 1997.Torres Monreal, Francisco. Introduccion al Teatro de Arrabal. Murcia: Godoy, D. L, 1981.Tunalı, İsmail, Estetik, Besinci basım, İstanbul: Remzi Kitabevi, 1998.Turner, Victor. From Ritual to Theatre: The Human Seriousness of Play. New York: Performing Arts Journal Publications, 1982Vitruvius, Mimarlık Üzerine On Kitap. Çeviren: Dr. Suna Güven. Üçüncü baskı, İstanbul: Sevki Vanlı Mimarlık Vakfı Yayınları, 1998.Walsh, Greene Kathleen. The Theater of Cruelty in Spain: Valle-Inclán, García Lorca, and Arrabal, Yayınlanmamıs Doktora Tezi, University of Kentucky, 1975.White, Kenneth S., “Panic Theatre: Arrabal’s Mythic Baroque.” Bulletin of the Rocky Mountain Language Association, 25. NO: 3, Eylül 1971.Wilshire, Bruce. Role Playing and Identity: The Limits of Theatre as Metaphor. Indiana: Indiana University Press, 1982Woodcock, George. Anarsizm Bir Düsünce ve Hareketin Tarihi. İstanbul: Kaos Yayınları, 1997.Ziomek, Henryk. Lo Grotesco en la Literatura Española del Siglo de Oro, Madrid: Ediciones Alcala, 1983.
Atıf Yapanlar
0
3306
4851
0