Bu kaydın yasal hükümlere uygun olmadığını düşünüyorsanız lütfen sayfa sonundaki Hata Bildir bağlantısını takip ederek bildirimde bulununuz. Kayıtlar ilgili üniversite yöneticileri tarafından eklenmektedir. Nadiren de olsa kayıtlarla ilgili hatalar oluşabilmektedir. MİTOS internet üzerindeki herhangi bir ödev sitesi değildir!

Ankara Üniversitesi logolu özgün turistik hediyelik eşya tasarımı önerileri

Diğer Başlık: Design proposals for original souvenirs bearing the logo of Ankara University

Oluşturulma Tarihi: 2017

Niteleme Bilgileri

Tür: Raporlar

Alt Tür: Proje Raporu

Yayınlanma Durumu: Yayınlanmış

Dosya Biçimi: PDF

Dil: Türkçe

Konu(lar): Görsel sanatlar,

Yazar(lar):

Emeği Geçen(ler): YANAR, Ayşem (Proje Yöneticisi), ÖZKAN TAĞI, Sema (Araştırma Sorumlusu),


Yayınlayan: Ankara Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Yayın Yeri: Ankara Yayın Tarihi: 2017 Yayınlandığı Sayfalar: 58 s. Yayın Niteleme Bilgileri: 14B0678001


Dosya:
file show file
Görüntüle
download file
Kaydet

Anahtar Kelimeler



Özet

Son yıllarda yöresel değerlerin korunması, belgelenmesi, sürdürülebilirliğinin sağlanması, tüketicininbilgilendirilmesi gibi konular önem kazanmıştır. Bir yöreye özgü ürünlerin tespit edilmesi ve yöreyianımsatacak turistik hediyelik eşya haline getirilmesi yöresel değerleri ön plana çıkarmaktadır. Coğrafiişaretleme yoluyla yöresel ürünler kimlik kazanmakta ve üretildiği yörenin tanınmasını sağlamaktadır.Turistik hediyelik eşyanın yerel ve özgün nitelik kazanması için bulunduğu yörenin coğrafi işaretleriniyansıtması önemlidir. Coğrafi işaretler yörede bulunan hammaddeler, yöre halkı için anlam ifade edenkişiler, bölgeye ait hayvanlar, endemik bitkiler, yöresel ürünler, yörenin özel gün ve tarihleri, toplumsalolayları, taşınır taşınmaz kültür varlıkları olabilir.Bu çalışmada Ankara Üniversitesi akademik ve idari çalışanlarının da fikirleri alınarak Ankara ilinincoğrafi işaretleri; taşınır ve taşınmaz kültür varlıkları, hayvanları, endemik bitkilerinin sembollerikullanarak Ankara Üniversitesi logolu ürünler tasarlanmıştır.

Abstract

AbstractIn recent years, issues such as preservation, certification, sustainability of local assets and raisingawareness of consumers have gained importance. Determination of local products and make it souvenirfor that location brings the local assets to the fore. Local products gain official identity by means ofgeographical indications and publicize its local production site.It is important for a souvenir to reflect geographical indications of the region in order to be local andoriginal. Geographical indications can be composed of raw materials specific to the region, peopleknown in that community, animals living in the region, endemic plants, local products, special days anddates, social events, and moveable and immoveable cultural assets.In this study, original products bearing Ankara University’s logo have been designed by usinggeographical indications of Ankara province including moveable and immoveable cultural assets, localanimals and endemic plants.




İçindekiler



Açıklamalar



Haklar



Notlar



Kaynakça


Atıf Yapanlar

Gözat Sayfasına Dön

 

Sosyal Medya ve Araçlar

İstatistikler

  • Kayıt
    • Bu ay: 27
    • Toplam: 30784
  • Online
    • Ziyaretçi: 147
    • Üye: 0
    • Toplam: 147

Detaylı İstatistikler