Bu kaydın yasal hükümlere uygun olmadığını düşünüyorsanız lütfen sayfa sonundaki Hata Bildir bağlantısını takip ederek bildirimde bulununuz. Kayıtlar ilgili üniversite yöneticileri tarafından eklenmektedir. Nadiren de olsa kayıtlarla ilgili hatalar oluşabilmektedir. MİTOS internet üzerindeki herhangi bir ödev sitesi değildir!

Öğretmen Liderliği

Oluşturulma Tarihi:

Niteleme Bilgileri

Tür: Konferans Metni yada Çalıştay

Alt Tür: Keynote (tr)

Yayınlanma Durumu: Sunulmuş

Dosya Biçimi: Word

Dil: Türkçe

Yazar(lar):

Emeği Geçen(ler): Balcı, Ali (Dersin Hocası),

URL: http://acikarsiv.ankara.edu.tr/browse/32876/

Diğer Niteleme Bilgileri:
Bu çalışmanın kısaltılmış bir versiyonu, “Öğretmen Liderliği” başlığı altında Uşak Üniversitesi ile Eğitim Liderliği Derneğinin işbirliğiyle 14-16 Eylül 2017 tarihleri arasında Uşak’ta düzenlenen . “Uşak Üniversitesi ERTE Kongresinde “çağrılı bildiri ol http://acikarsiv.ankara.edu.tr/browse/32876/07.%2008%20%C3%96%C4%9ERETMEN%20L%C4%B0DERL%C4%B0%C4%9E%C4%B0.docx

İletişim: aynur.bozkurt@usak.edu.t

Anahtar Kelimeler



Özet

ÖĞRETMEN LİDERLİĞİ[1]

 

Prof. Dr. Ali Balcı[2]

Giriş

Öğretmenliğin  çok onur verici, bir o kadar da  güç bir kariyer olduğu açıktır. Ancak öğretmenler, kariyerlerinin başında ya da belli bir aşamasında kariyer değiştirmeyi, hatta öğretmenlikten ayrılmayı seçebilmektedirler. Öğretmenliğin ağır iş yükü, öğrencilerle ve onların sorunlarıyla uğraşmaktan  usanma, yeni bir uğraş deneme arzusu, biraz rahatlama isteği gibi nedenlerle öğretmenler öğretmenlikten  kariyerlerinin   bir aşamasında  ayrılmak isteyebilirler. Bazen de öğretmenler, kariyerlerinin başında öğretmenliğin kendilerine çok da uygun olmadığını düşünebilirler  Etkili  iletişim ve  sunum becerisi olan, yaratıcı, zor öğrenci sorunlarıyla baş edebilecek yeterlikteki öğretmenlerin bu durumları, cesaret kırıcı, bir problem  olarak düşünülebilir. Zira bu durumda öğretmenlerin, yetiştirildikleri kariyerlerini sürdürmemeleri;  yetiştirilmenin bireysel ve  toplum maliyeti düşünüldüğünde   boşuna yetişmiş- okumuş olma, dolayısıyla insan israfı  gibi bir algıya neden olabilir. Öte yandan  kariyerlerini isteksiz olarak sürdürmeleri, onların verimli olmamalarına,  en azından  mutsuz olmalarına yol açabilir.   Oysa bu durumlar hem bireysel olarak öğretmenler hem de onların hizmet vereceği kişi ve  örgütler için  cesaret kırıcı olmamalıdır.  Zira öğretmenler için, yetişmeleriyle uyumlu ve onların mutlu olabilecekleri  alternatif kariyer patikaları bulunmaktadır. Öğretmenlerin  belki de bunlardan kendilerine uygun olana yönelerek hem mutlu hem de verimli olma şansları olabilir. Ayrıca çok zayıf- yetersiz öğretmenlerin öğretmenlik mesleğinden ayrılması durumunda   öğretmenlerin toplam kalitesinin  yükseleceği de bir gerçektir.   Bu kariyer alternatifleri arasında sınıf liderliği, master öğretmen, mentor öğretmen,  öğretim uzmanı,  eğitim danışmanı, öğretmen koçluğu, müdür yardımcılığı, öğrenci dekanlığı, okul müdürlüğü sayılabilir. Son yıllarda  öğretmenler için alternatif bir kariyer yolu da bu çalışmada konu edilecek öğretmen liderliğidir (Mills, 2016; Goldhaber, Gross, ve Player,  2011).




[1] Bu çalışmanın kısaltılmış bir versiyonu, “Öğretmen Liderliği” başlığı altında  Uşak Üniversitesi ile Eğitim Liderliği Derneğinin işbirliğiyle 14-16 Eylül 2017 tarihleri arasında  Uşak’ta düzenlenen . “Uşak Üniversitesi ERTE Kongresinde “çağrılı bildiri olarak sunuldu (14.09.2017).

[2] Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi Öğretim Üyesi.


İçindekiler

Tanımı ve kuramsal Çerçevesi

 tarihçesi ve Gelişimi

Öğretmen Liderliği Modelleri

Öğretmen Liderliği ve Okul reformu

Öğretmen lİderin Rol ve Sorumlulukları

Öğretmen Liderlerin Yetiştirilmesi

Tartışma Sonuç ve Öneriler


Açıklamalar



Haklar



Notlar



Kaynakça


Atıf Yapanlar

Gözat Sayfasına Dön

 

Sosyal Medya ve Araçlar

İstatistikler

  • Kayıt
    • Bu ay: 1
    • Toplam: 31368
  • Online
    • Ziyaretçi: 129
    • Üye: 0
    • Toplam: 129

Detaylı İstatistikler