Bu kaydın yasal hükümlere uygun olmadığını düşünüyorsanız lütfen sayfa sonundaki Hata Bildir bağlantısını takip ederek bildirimde bulununuz. Kayıtlar ilgili üniversite yöneticileri tarafından eklenmektedir. Nadiren de olsa kayıtlarla ilgili hatalar oluşabilmektedir. MİTOS internet üzerindeki herhangi bir ödev sitesi değildir!

Batı'da islamofobi ve medya: Fransa örneği

Diğer Başlık: Islamophobia and media in the west: The example of France

Oluşturulma Tarihi: 2017

Niteleme Bilgileri

Tür: Tez

Alt Tür: Yüksek Lisans Tezi

Yayınlanma Durumu: Yayınlanmış

Dosya Biçimi: PDF

Dil: Türkçe

Konu(lar): Din (Genel), Sosyoloji (Genel),

Yazar(lar): SAYIM, Gülbahar (Yazar),

Emeği Geçen(ler): Şahin, Mehmet Cem (Tez Danışmanı),


Yayınlayan: Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı Yayın Yeri: Ankara Yayın Tarihi: 2017 Yayınlandığı Sayfalar: 107 s.


Dosya:
file show file
Görüntüle
download file
Kaydet

Anahtar Kelimeler

İslam, İslamofobi, Medya, Fransa, Radikalizm, İslam, İslamophobia, Media, France, Radicalism.


Özet

Günümüzde İslam dininden korkma, önyargılı yaklaşma ve Müslümanlara karşı duyulan irrasyonel korku ve hoşnutsuzluğu ihtiva eden İslamofobi kavramı, bazı kesimler tarafından kabul edilmese de, özellikle Batı dünyasında 11 Eylül saldırılarından sonra, Fransa'da ise 2015 yılında gerçekleşen Charlie Hebdo ve Bataclan terör saldırılarından sonra meşru bir söylemle medyada sıklıkla kullanılmaya başlanmıştır. İslamofobi, ırkçılık, yabancı düşmanlığı, ayrımcılık, dışlanma, ötekileştirme ve terör gibi kavramlarla tanımlanmasında, sosyal, kültürel, tarihî, siyasî ve dinî etkilerin sebep olduğunu söylemek mümkündür. Tezimizde, Batı medeniyeti tarihini göz önünde bulundurarak en kalabalık Müslüman toplumuna sahip olan Avrupa ülkelerinden Fransa'da son dönemde yaygınlaşan İslamofobi olgusunun toplumu ne derecede etkilediğini incelemeye çalıştık. Çalışmamızda ayrıca medyanın bu nefret suçunda ne kadar etkili olduğunu ve kamuoyunun algısını nasıl etkilediğini ele aldık.

Abstract

Although İslamophobia, which means the irrational fear, bitterness, and biasness towards Muslims and İslam, is not approved by certain segments, it is frequently used as a licit tool by the Media. In other words, the Western World, after the 9/11 attack, and France after the attacks of Charlie Hebdo and Bataclan that occured in 2015, started to utilize Media to promote İslamophobic discourses. It is licit to say that the recoginition of İslamophobia as a term meaning racism, xenophobia, exclusion, and terrorism is due to social, cultural, political, and religious factors. In this study, we analysed and discussed the influence of İslamophobia on the society in France, which consitutes the most Muslim-populated country in Europe. We considered the Western civilization history, and especially focused on the role of the Media in enhancing this hate crime and shaping the public opinion.


İçindekiler



Açıklamalar



Haklar



Notlar



Kaynakça


Atıf Yapanlar

Gözat Sayfasına Dön

 

Sosyal Medya ve Araçlar

İstatistikler

  • Kayıt
    • Bu ay: 1
    • Toplam: 31368
  • Online
    • Ziyaretçi: 272
    • Üye: 0
    • Toplam: 272

Detaylı İstatistikler