Bu kaydın yasal hükümlere uygun olmadığını düşünüyorsanız lütfen sayfa sonundaki Hata Bildir bağlantısını takip ederek bildirimde bulununuz. Kayıtlar ilgili üniversite yöneticileri tarafından eklenmektedir. Nadiren de olsa kayıtlarla ilgili hatalar oluşabilmektedir. MİTOS internet üzerindeki herhangi bir ödev sitesi değildir!

Devlet konservatuvarlarında kuramsal sanat eğitimi derslerinin değerlendirilmesi "Ankara ili örneği"

Diğer Başlık: Evaluation of the courses in art education courses in state conservators "Ankara provincial example"

Oluşturulma Tarihi: 2017

Niteleme Bilgileri

Tür: Tez

Alt Tür: Yüksek Lisans Tezi

Yayınlanma Durumu: Yayınlanmış

Dosya Biçimi: PDF

Dil: Türkçe

Konu(lar): EĞİTİM, MÜZİK,

Yazar(lar): KANTEMİR, Ebru (Yazar),

Emeği Geçen(ler): İLHAN, Ayşe Çakır (Tez Danışmanı),


Yayınlayan: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı Güzel Sanatlar Eğitimi Bilim Dalı Yayın Yeri: Ankara Yayın Tarihi: 2017 Yayınlandığı Sayfalar: 184 s.


Dosya:
file show file
Görüntüle
download file
Kaydet

Anahtar Kelimeler



Özet

Bu araştırma, Ankara ilindeki batı müziği eğitimi veren devlet konservatuvarlarındaki kuramsal sanat derslerini inceleyerek, eksiklikleri tespit etmeyi ve ders önerileri getirmeyi amaçlayarak hazırlanmıştır. Bu amaçla devlet konservatuvarları öğretim elemanları ile kuramsal derslerin programdaki yeri ve yeterliliği ile ilgili olarak görüşmeler yapılmış, kuramsal derslerin yetersiz olduğu tespit edilmiştir. Ancak görüşülen öğretim elemanları, konservatuvar ders programlarını hazırlarken, Bologna Süreci nedeniyle bağımsız olamadıkları için eksikliği tespit edilen ve ihtiyaç duyulan kuramsal dersler programa dahil edemediklerini dile getirmişlerdir. Bu bağlamda da Bologna Süreci üyeliği, konservatuvarların ders programlarında kuramsal derslerin oranına sınırlılık getirmektedir. Batı müziği eğitimi veren konservatuvarların ders programlarını incelerken, sanatçı adaylarının kültürel ve entelektüel bilgi birikimini güçlendirmeye ve iyileştirmeye yönelik olan kuramsal dersler incelenmiştir. Solfej, armoni, form bilgisi gibi mesleki ve teknik bilgileri destekleyen dersler incelemeye alınmamış, müzik tarihi, sanat tarihi, sanat sosyolojisi, sanat felsefesi gibi kuramsal dersler incelemeye alınmış ve eksikliği görülen dersler ile ilgili ders önerisi getirilmiştir.

Abstract

This research was conducted by examining theoretical arts courses in state conservatoires that provide Western music education in the city of Ankara, aiming to determine the deficiencies and to suggest courses. For this purpose, discussions were held with the academic staff of state conservatories about the place and the competence of the theoretical courses in the program, and the theoretical courses were found to be inadequate. However, while preparing the conservatory curriculum, the faculty members interviewed stated that they could not include the necessary theoretical lessons because they could not be independent because of the Bologna Process.In this context, membership of the Bologna Process limits the ratio of theoretical courses in conservatory curricula. In examining the curriculum of conservatoire conservatoires, theoretical courses on strengthening and improving the cultural and intellectual knowledge of artist candidates have been examined. Lectures that support vocational and technical knowledge such as solfege, harmony and form knowledge were not taken into consideration and theoretical lectures such as music history, art history, art sociology and philosophy of art were taken to examine and suggestions were given about the courses that are lacking.


İçindekiler



Açıklamalar



Haklar



Notlar



Kaynakça


Atıf Yapanlar

Gözat Sayfasına Dön

 

Sosyal Medya ve Araçlar

İstatistikler

  • Kayıt
    • Bu ay: 7
    • Toplam: 31544
  • Online
    • Ziyaretçi: 149
    • Üye: 0
    • Toplam: 149

Detaylı İstatistikler