Bu kaydın yasal hükümlere uygun olmadığını düşünüyorsanız lütfen sayfa sonundaki Hata Bildir bağlantısını takip ederek bildirimde bulununuz. Kayıtlar ilgili üniversite yöneticileri tarafından eklenmektedir. Nadiren de olsa kayıtlarla ilgili hatalar oluşabilmektedir. MİTOS internet üzerindeki herhangi bir ödev sitesi değildir!

Zaman serileri analizi yöntemi ile yerli traktör pazar payı tahmini

Diğer Başlık: Domestic tractor market share estimation by time series analysis method

Oluşturulma Tarihi: 2017

Niteleme Bilgileri

Tür: Tez

Alt Tür: Doktora

Yayınlanma Durumu: Yayınlanmış

Dosya Biçimi: PDF

Dil: Türkçe

Konu(lar): BİLİM, TARIM,

Yazar(lar): HAMLECİ, Burcu (Yazar),

Emeği Geçen(ler): GÜNER, Metin (Tez Danışmanı),


Yayınlayan: Ankara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği Anabilim Dalı Yayın Yeri: Ankara Yayın Tarihi: 2017 Yayınlandığı Sayfalar: 102 s.


Dosya:
file show file
Görüntüle
download file
Kaydet

Anahtar Kelimeler

Traktör pazar payı tahmini, zaman serileri analizi, Box-Jenkins,öngörü, Tractor market share estimation, time series analysis, Box-Jenkins,forecast.


Özet

Bu tez çalışmasında, yerli traktör pazar payının zaman serileri analiziyle incelenmesi vezaman serileri analizlerinde kullanılan yöntemlerden Box-Jenkins yöntemine göreoluşturulan modeller yardımıyla geleceğe ait öngörüler yapılması amaçlanmaktadır.Çalışma düzeni 2010 yılı için kurgulanmış olup, 5 farklı yerli traktör markası dikkatealınarak yerli traktör pazarı ve toplam traktör sayısı için ayrı ayrı tahminlemeyapılmıştır. Zaman serileri analizi ile pazar payları tahmin edilen traktör firmalarının vede toplam traktör sayısının, tahmini değerlerinin gerçek değerlere yakın olduğugözlemlenmiştir.

Abstract

In this thesis study, it is aimed to examine the domestic tractor market share by timeseries analysis and to forecast for the future with the help of the models which arecreated according to the Box-Jenkins method used in time series analysis. The workingorder was fictionalized for 2010 and 5 different domestic tractor brands were taken intoconsideration and separately estimated for the domestic tractor market and the totaltractor number. It has been observed that the estimated values of tractor companieswhose market shares are estimated by time series analysis and the total tractor numberare close to their actual values.


İçindekiler



Açıklamalar



Haklar



Notlar



Kaynakça


Atıf Yapanlar

Gözat Sayfasına Dön

 

Sosyal Medya ve Araçlar

İstatistikler

  • Kayıt
    • Bu ay: 0
    • Toplam: 31545
  • Online
    • Ziyaretçi: 190
    • Üye: 0
    • Toplam: 189

Detaylı İstatistikler