Bu kaydın yasal hükümlere uygun olmadığını düşünüyorsanız lütfen sayfa sonundaki Hata Bildir bağlantısını takip ederek bildirimde bulununuz. Kayıtlar ilgili üniversite yöneticileri tarafından eklenmektedir. Nadiren de olsa kayıtlarla ilgili hatalar oluşabilmektedir. MİTOS internet üzerindeki herhangi bir ödev sitesi değildir!

Sürdürülebilir/Yeşil Tüketim Çerçevesinde Bazı Pazarlama Uygulamaları ve Tüketici Davranışları

Oluşturulma Tarihi:

Niteleme Bilgileri

Tür: Makale

Yayınlanma Durumu: Yayınlanmış

Dosya Biçimi: PDF

Dil: Türkçe

Yazar(lar): Demir Erbil, Didem (Yazar), Babaoğul, Müberra (Yazar),

Emeği Geçen(ler):


Yayınlayan: Ankara Üniversitesi Yayın Yeri: Ankara Yayın Tarihi: 2019 Yayınlandığı Sayfalar: 29 s.


Dosya:
file show file
Görüntüle
download file
Kaydet

Anahtar Kelimeler

Çevresel problemler, Sürdürülebilir tüketim, Sürdürülebilir pazarlama, Yeşil tüketici 

Environment problems, Sustainable consumption, Sustainable marketing, Green consumer


Özet

1980’lerden beri, tüm yaşam biçimlerine önemli ölçüde etkisi olan çeşitli çevresel problemler arttığı için, tüketicilerin çevre duyarlılıklarında da artış olmuştur. İnsanoğlu ve doğa her zaman birlikte ele alındığı için yaşanan bu olumsuzluklar neticesinde doğanın geleceğine dair endişeler insanoğlunun gelecek korkularını da beraberinde getirmektedir. Artan çevre sorunlarıyla birlikte sürdürülebilir pazarlama anlayışını benimseyen işletmelerin ve sürdürülebilir tüketimi tercih eden bireylerden oluşan pazar bölümlerinin arttığı görülmektedir.  Bu çalışmada sürdürülebilir/yeşil tüketim çerçevesinde; firmaların pazarlama stratejileri ve uygulamaları ile tüketicilerin de sürdürülebilir/yeşil tüketim davranışları mevcut literatürden yararlanılarak derlenmiş ve bütün bilgiler ışığında konuyla ilgili sorumluluğu olduğuna inanılan devlet, işletmeler ve tüketiciler için önerilerde bulunulmuştur.

Abstract

Since the 1980’s there have been a progressive increase in consumer environmental consciousness, as increasing kinds of environmental problems put a strong impact on all forms of life. The substantiated worries about the future of the nature, arose as a result of the deterioration of the environment, has brought about a concern for the future of the humans as well, on account of the coexistence of the human beings and the nature throughout the history of the humankind. With increased environment problems, it is observed that the number of companies choosing sustainable marketing and the number of market segments that consume sustainably are increasing. In this study, from the sustainable/ green consumption perspective, firms marketing strategies and applications and consumer behaviours heve been compiled with using the present literatüre. In the light all informations, suggestions for government, firms and customer that believed to be responsible for the issue are presented. 


İçindekiler



Açıklamalar



Haklar



Notlar



Kaynakça


Atıf Yapanlar

Gözat Sayfasına Dön

 

Sosyal Medya ve Araçlar

İstatistikler

  • Kayıt
    • Bu ay: 0
    • Toplam: 31567
  • Online
    • Ziyaretçi: 142
    • Üye: 0
    • Toplam: 142

Detaylı İstatistikler