Bu kaydın yasal hükümlere uygun olmadığını düşünüyorsanız lütfen sayfa sonundaki Hata Bildir bağlantısını takip ederek bildirimde bulununuz. Kayıtlar ilgili üniversite yöneticileri tarafından eklenmektedir. Nadiren de olsa kayıtlarla ilgili hatalar oluşabilmektedir. MİTOS internet üzerindeki herhangi bir ödev sitesi değildir!

Proje Tabanlı Öğrenme ile İşletme Ekonomisinin ve Çevre Bilincinin Öğretilmesi

Oluşturulma Tarihi:

Niteleme Bilgileri

Tür: Makale

Yayınlanma Durumu: Yayınlanmış

Dosya Biçimi: PDF

Dil: Türkçe

Yazar(lar): ULAŞ, Dilber (Yazar),

Emeği Geçen(ler):


Yayınlayan: Ankara Üniversitesi Yayın Yeri: Ankara Yayın Tarihi: 2019 Yayınlandığı Sayfalar: 19 s.


Dosya:
file show file
Görüntüle
download file
Kaydet

Anahtar Kelimeler

Çevre koruma bilinci, tohum kalem, proje temelli öğrenme, ağaçlandırma, işletme ekonomis

Environmental awareness, seedpen, Project based learning, afforestation, business economy


Özet

Bu çalışmada “İşletme Ekonomisi” dersi kapsamında Ankara Üniversitesi, Siyasal Bilgiler Fakültesi, İşletme Bölümü, 1.sınıf öğrencilerine yaptırılan “Tohum Kalem” projesinin uygulanma süreci ve proje sonunda elde edilen faydalar açıklanmaktadır. Tohum Kalem, kalem olarak kullanıldıktan sonra toprağa ekilerek sulandığında kendiliğinden eriyen, tohumun toprakla buluşmasıyla yeşeren bir kalemdir. Öğrencilere hangi konuyu nasıl araştırabilecekleri ile ilgili bir yönerge verilmiş ve zaman planı yapmaları istenmiştir. Projede tohum kalem içinde yer alabilecek tohum türü, hedef pazar olarak kimlerin belirlenebileceği, tohum kalem tedariki, üretim, maliyet, finansman, pazarlama, satış süreçleri projeye gönüllük esasına göre katılan öğrenciler tarafından araştırılmıştır. Öğrencilerin temel işletmecilik fonksiyonlarını ekip çalışmasıyla araştırmaları, fizibilite etüdü yaparak Canvas iş modelini hazırlamaları istenmiştir. Amaçlanan; işletme ekonomisi dersinde işlenen bazı konuların aktif katılımla öğretilmesi, çevre bilincinin arttırılması, öğrencilerin araştırma, çözümleme, değerlendirme yeteneklerinin geliştirilmesi, yöneticilik konusunda kazanım elde etmeleri, proje temelli öğrenmeyle ekip çalışmasını görmeleridir. Sosyal sorumluluk projesi olarak gerçekleştirilen bu projeden kalem satışıyla elde edilen gelir, öğrencilerin kendi belirledikleri “Tohum Otizm Vakfı, Fişek Çalışan Çocuklar Vakfı, Cam kemik Derneği ve Mor Çatı” sivil toplum kuruluşlarına bağışlanmıştır


Abstract:

In this study, the process of "SeedPen" Project made by Ankara University, Faculty of Political Sciences, Department of Business Administration, 1st grade students within the scope of "Business Economics" course and the benefits obtained at the end of the Project are explained. The seeded pen is a pencil that spontaneously melts when it is diluted by adding to the soil after it is used as a pencil, and the seed germinates with the earth. Students are given instructions on how to investigate what is going on and they are asked to make a schedule. In the project, the type of seed that can be placed in the seed pens, who can be determined as the target market, seed pens supply, production, cost, financing, marketing, sales processes have been investigated. Students are required to investigate the basic business functions of the students through team work and to prepare a Canvas business model by conducting a feasibility study. The aim of the Project based learning with active participation, increasing environmental awareness, developing students' research, analysis and evaluation skills, gain managerial skills, and team work. The revenue generated by the sales of pencils from this project, which is realized as a social responsibility project, has been donated to the“Tohum Otizm Vakfı, Fişek Çalışan Çocuklar Vakfı, Cam kemik Derneği ve Mor Çatı” civil society organizations that students determined themselves.


İçindekiler



Açıklamalar



Haklar



Notlar



Kaynakça


Atıf Yapanlar

Gözat Sayfasına Dön

 

Sosyal Medya ve Araçlar

İstatistikler

  • Kayıt
    • Bu ay: 0
    • Toplam: 31567
  • Online
    • Ziyaretçi: 193
    • Üye: 0
    • Toplam: 193

Detaylı İstatistikler